Flotsam IV
Larp na motivy
zaklínače

13.9 - 15.9 2019
hrad Orlík
u Humpolce




flotsamlarp@gmail.com
facebook

organizační tým:
Jitka Ira Dvořáková
Milan Sam Pěkný

technické zázemí:
G&D – půjčovna a rekvizitárna s.r.o.

Postavy

Alchymista
Bestiář
Bylinkářka
Ghetto
Kněží Věčného ohně  
Kněžky Melitelé  
Kovárna
Kupec
Kurtizány
Lékař z Oxenfurtu
Lovčí
Ofierský mág
Potkanova banda
Soukromé očko
Správce
Vojenský inspektor
Vojenská osádka
Zaklínači
Volné postavy
0/1
0/5
0/1
0/6
0/2
0/2
0/2
0/1
0/2
0/1
0/1
0/1
0/10
0/1
2/2
0/1
0/10
0/6
0/12


Ať už Vás oslovila některá připravená pozice nebo si vytvoříte zcela novou roli (volné postavy), je povinnost, aby Vaše postava měla již při registraci vytvořenou alespoň základní historii a cíle. Ty nesmí kolidovat s popiskem uvedeným níže. Tento krátký popisek je jediná námi předepsaná informace k postavě, zbytek je pro Vás k dotvoření, máte tedy velmi volnou ruku a doufáme, že ji patřičně využijete. Čím lepší podklady nám dáte (max 1x A4), tím lepší budeme moci vytvořit příběh, protože Vaše postavy propojujeme a doplňujeme o relevantní informace pro co nejlepší zážitek ze hry.
Postavy, které přežily a nebyly vykázány z města mohou dále pokračovat.
Počet lidí bude omezen na ca 60, kvůli kapacitě hradu.

Následují zkrácené charakteristiky jednotlivých postav. Schopnosti postav hráč obdrží až po registraci, stejně jako svoji zpracovanou historii. Ta je zasílána ve dvou vlnách (1. verze ca. měsíc po registraci, finální verze ca. červenec). Případné dotazy směřujte na email flotsamlarp@gmail.com.


Alchymista

alchymista   zamluveno/1  
Pronajímá si od města svoji sklepenní laboratoř na dobu neurčitou nebo dokud nevyhodí celou čtvrť do povětří. Často je zavřený ve své laboratoři, obklopen lahvičkami a baňkami neidentifikovatelného obsahu, ve svém oboru se vyzná a namíchat nápoj lásky, jed na tchýni nebo posilující látky je jeho denní chleba. Dobře ale ví, že samotná vývěsní tabule není dostatečná reklama, proto mu jeho obchodnický duch velí dělat si přátele a aktivně jim nabízet své služby. Velmi často takhle uspěl u vojáků či mediků.
Kostým: podivínský, ale upravený vzhled, alchymistické propriety
Zbraň: dýka, tesák


Bestiář

bestiář   0/5  
V průběhu akce budete představovat různé druhy bestií, od obyčejných ghůlů až po wyverny, dle zadání organizátora. Jendá se téměř o čistě bojovou roli a tudíž je potřeba přiměřená fyzická zdatnost. Každá bestie má své schopnosti, taktiku a chování, které koresponduje s herní předlohou.
Kostým: neutrálně zbarvený a velmi praktický; hráč obdrží koženou škrabošku podle představované bestie
Zbraň: libovolná


Bylinkářka

bylinkářka   0/1  
Okolní lesy poskytují nevyčerpatelou zásobu léčivého i jedovatého býlí. Jen málokdo je umí od sebe rozeznat tak, jako právě místní bylinkářka, která navíc přesně ví, kde co roste. Je libo čemeřici? Nebo jeskynní houby? A co neroste kolem, to se dá vypěstovat. Navíc zvládne vyrobit i nějaké to jednoduché mazání.
Kostým: prostý šat, svazky sušených bylin
Zbraně: dýka


Ghetto

Nelidé z Ghetta   zamluveno/6  
Po loňských událostech se nelidem ve Flotsamu nežije dobře. Ti, kdo neutekli z města, byli donuceni přesídlit do ghetta pod hradbami a tam živořit a podléhat různým restrikcím, např. zákaz zbraní a zvýšené daně. Nejvíc hořké na tom je to, že za tyhle problémy může jejich vlastní krev. Elfové, kteří se přidali k partizánskému odboji proti lidem a zabili redanského velitele. Sami pak zmizeli kdo ví kam, ale své nevinné bratry tu nechali napospas. Jediný, koho se to nedotklo, jsou trpaslíci z kovárny, což nelidi z ghetta žere. Je z toho cesta ven?
O nelidech viz. Reálie
Kostým: elfský kostým - špičaté uši, přírodní vzezření,... ; trpasličí kostým - velké vousy, runové zdobení,...
Zbraně: libovolné


Kněží Věčného ohně

Kněží   0/2  
Víra ve Věčný oheň je nejrozšířenější vírou Redanie. Její kněží přišli do Flotsamu spolu s armádou, nejen aby motivovali vojsko, ale také aby zde šířili svatá slova a činili osvětu v tomto hříšném a upadlém kraji. Mají základní zanlosti léčení a ti, kteří spadají pod inkvizici, mají též výcvik v boji s palcátem. I přes nevoli kněžek Melitelé si zde vybudovali malý svatostánek, kde kážou prostému lidu a dávají požehnání Ohně. Loňské události je ovšem donutili usmířit se s kněžkami a táhnout za jeden provaz. Vydrží jim to?
O Věčném ohni viz. Reálie
Kostým: mnišské roucho, světlé nebo červené barvy, viditelný znak - plamen (nášivka/ přívěšek), náboženské doplňky jako modlitební kniha, růženec apod. Doporučujeme vzít si taštičku s obvazy
Zbraně: palcát, štít


Kněžky Melitelé

Kněžky   0/2  
Když přišli do města kěnží Věčného ohně, již od začátku s nimi měly kněžky spory a svatyně lehce upadla. Okolnosti je ale všechny donutily uzavřít příměří a táhnout za jeden provaz, což je mnohdy výzva. Nicméně svatyni se teď daří a lidé stále chodí pro požehnání i hojivý dotek bohyně Melitelé. Být kněžkou, ať už řadovou nebo vedoucí, je poslání. Snad se jim podaří i zmodernizovat špitál a správce zařídí tu stáž z lékařské fakulty Oxenfurtské univerzity.
O víře v Melitelé viz. Reálie
Kostým: prostá světlá kutna / šaty, viditelně nošený symbol melitelé - triquetra (spona / přívěšek), vhodný je bílý šátek/ kruseler/ coif; doporučujeme vzít si taštičku s obvazy a lékařskými proprietami
Zbraně: dýka


Kovárna

Kovárna  zamluveno/2  
Zlata Zlatorádová je, co se týče řemesla, dcera svého otce. S tím se pojí i její ambicióznost a sebevědomí - přes nějaké známé se dostala k zápiskům o zpracování kovů v Mahakamu, což rozhodně posune její práci. Až si je tedy osvojí. Ač je trpaslice, díky své šikovnosti se jí podařilo vyhnout restrikcím proti nelidem, z čehož se sice elfům z ghetta vaří krev, ale ona si snad s nimi nějak poradí. Vyhrála to na tom, že vojáci prostě při váznoucím zásobování kováře potřebují, i když se jí někteří snažili podstrčit důkazy o spolupráci s odbojem. V kovárně jí pomáhá otec a kdyby už na stará kolena nemohl, bude muset zvážit najmutí pomocníka.
Kostým: oděv trpaslice, kovářská zástěra
Zbraň: obouruční sekera / kladivo, jednoruční sekera / kladivo / meč se štítem i bez, kuše


Kupec

Kupec  0/1  
Působí zde Bruno Braun, což je obchodník každým coulem. Živí ho nákup komodit z karavany a jejich následný prodej mezi obyvatele Flotsamu. Má trochu sklon k alkoholu, ale nakonec, přípitek dělá přátele, ne? V průběhu roku se mu podařilo udělat si takové přátele mezi vojáky a vyneslo mu to čestný titul důstojníka zásobovací služby a armáda se stala jeho nejpřednějším zákazníkem. Za utržené peníze skoupil podíl v nevěstinci a rozšířil si tak pole působnosti.
Tuto pozici lze obsadit i vaší vlastní postavou.
Kostým: lepší šaty obchodníka
Zbraně: dýka


Kurtizány

Kurtizány  zamluveno/2  
Děvčata, která si přisvojila opušťěný dům U Dvou krásek, provozují to nejstarší řemeslo a kdejaký muž si u nich rád odpočine, byť mezi vojáky se uchytil výraz "vyvěštit". V loňském roce se jim podařilo budovu odkoupit skrze většinový podíl od města, takže děvčata už sice nemusí platit nájem, ale nový spolumajitel Bruno, který následně odkoupil od města zbytek, jim do toho trochu kecá. Služby se zde nabízí jak místním, tak přespolním, jen někteří podivíni, nelidé nebo mutanti to mají s přirážkou.
Kostým: lascivní oděv vhodný pro kurtizánu a masérku
Zbraně: dýka


Lékař z Oxenfurtu

Lékař  zamluveno/1  
Jedná se o mladého učence z lékařské fakulty Oxenfurtské univerzity, pro kterého je léčení těla za pomoci moderní medicíny posláním. Žádné šarlatánství v jeho očích neobstojí. Do Flotsamu přijíždí na pozvání správce, který tímto vyhověl kněžkám Melitelé i kněžím Ohně, kteří žádali o pomoc se založením špitálu. Bude muset zkontrolovat prostory, zaučit sestry a ukázat jim moderní postupy při míchání léků, zatímco se spolu s nimi bude starat o zraněné a nemocné.
Kostým: měšťanské šaty, lékařské propriety, taštička s obvazy
Zbraně: dýka


Lovčí

Lovčí  zamluveno/1  
Lovci odjakživa zásobovali město divokou zvěří, ale zejména pak panskou kuchyni. Řemeslo se často předává z otce na syna, kteří také s oblibou své děti krmí pohádkami o divotvorné lesní zvěři. Okolí Flotsamu však nidky nebyl pohádkový les a ani letos se to, zdá se, nezmění. Část lesa je vypálená od jakéhosi ohnivého ducha, který tu loni řádil a ta druhá? V té pořád řádí Potkanova banda. Lapkové tu pytlačí a i pro samotného lovce jsou velkou nepříjemností.
Kostým: šaty lovce/ myslivce, návnady, makety pastí
Zbraně: dýka, tesák, luk, kuše


Ofierský mág

Ofierský mág  zamluveno/1  
Jeho cizokrajné jméno si asi nikdo nezapamatoval. Nakonec, stejně mu tu nikdo neřekne jinak než Ofierec, dle země jeho původu a přestože jsou severní mágové podivíni, tenhle je hravě shrábne do kapsy. Dělal tu jakýsi výzkum teleportace, což vyústilo ve vybudování kamenného oblouku s podivnými symboly a drahokamy. Dosud ho nikdo nebral moc vážně, ale jeho ambice propojit Ofier s pevninou by teď mohly mít reálný dopad na město. Otázka jestli v dobrém nebo špatném.
Kostým: orientální hábit, turban nebo fez
Zbraně: dýka


Potkanova banda

vůdce Potkan   zamluveno/1    (obsazení není zveřejňováno)
Potkanovi muži   0/9   (obsazení není zveřejňováno)
V loňském roce se Potkanova banda lapků dostala na zločinecké výsluní kraje. Zatímco ostatní skupiny byly rozprášeny vojskem, Potkanovi i jeho mužům se podařilo uniknout a znásobit svoji aktivitu. A Tím pádem i kořist. Nejhorší na tom je, že nikdo neví, kdo přesně k Potkanovcům patří. Může to být ten žebrák z boční uličky. Může to být koželuh ze sousední vesnice. Může to být i někdo z vojenské osádky, protože v poslední době rekrutovali z místních.
Při registraci, prosím, heslovitě napište čím jste "za bílého dne", např. potulný žoldák, čeledín, bard,...
Kostým: nenápadný kostým lapky, šátek na zakrytí obličeje; libovolný kostým sloužící jako převlek
Zbraň: obouruční meč / sekera, jednoruční meč / sekera se štítem i bez, luk, kuše, kopí


Soukromé očko

Soukromé očko  zamluveno/1  
Stát se dobrým detektivem není jednoduché. Musíte mít spojence jak na světle, tak v podsvětí, kontakty, dobrý přehled a silnou vůli nesklouznout na špatnou stranu. Denním chlebem je šmírování smetánky a práskání kdo s kým, kde,... jednou za čas se ale poštěstí příjít na stopu i nebezpečným zločincům, kde jeden musí být opatrný, aby se nespálil. Nakonec, na rozdíl od lovců hlav je zvyklý prvně používat svoji hlavu než zbraň.
Kostým: praktický měšťanský šat, forenzní nástroje, pouta/ provaz
Zbraně: dýka, tesák, meč


Správce

Správce Cornelius von Scala   1/1   (Sam)
Správcova žena Celene z Cintry   1/1   (Ira)
Správce byl zvolen Redanií a Aedirnem, aby jako spravedlivá a nezávislá osoba řídil a dohlížel na chod města, dle uzavřených smluv. Bývalý soudce se sem přistěhoval i se svojí ženou a bez rozmýšlení obsadil opuštěnou baronovu kancelář. Je to již dva roky a ač se nedá říct, že by jej lid miloval, neudělal ani nic, čím by obyvatele vyloženě popudil. Snad až na ty nedávné restrikce vůči nelidem, což ale vadí právě jenom jim. Jeho diplomatické schopnosti jen málokdy zmírňují jeho jinak ráznou politiku.
Jeho žena se v tomto zapadákově, do kterého nešla tak úplně dobrovolně, bytostně nudila a proto, když její muž musel propustit svoji Pravou ruku, mu poměrně ochotně začala pomáhat s úřadem a oplývá stejnými pravomocemi jako on.


Vojenský inspektor

inspektor   zamluveno/1  
Nedostatek mužů ve vojenské osádce zapříčinil loni mnoho zádrhelů a i když se to oba velitelé snažili ve svých reportech zamaskovat, v Redanie i Aedirnu to neuniklo pozornosti. A ve chvíli, kdy byl velitel Redanských úkladně zabit elfím komandem, návštěva inspekce se stala nevyhnutelnou. Byl vybrán člověk s dobrou zkušeností ve vojenském úřadu a s patřičnou přirozenou autoritou. Kulantně řečeno. Někdo je tam v té plesnivé díře, co si říká město, musí přece postavit do latě...
Kostým: lepší měšťanské šaty/ zbroj, hráč obdrží šerpu
Zbraně: libovolné


Vojenská osádka

Velitel žoldácké jednotky   zamluveno/1   
žoldáci   zamluveno/9  
Flotsam spadá rovným dílem mezi Redanii a Aedirn a i když zlí jazykové tvrdili, že to dlouho nemůže fungovat a obě země se o místo porvou jak hladoví psi o kost, záhadným způsobem to zatím funguje. Možná také protože vojenské osádky na obou stranách utrpěly takové ztráty a musely řešit tolik vážných problémů, že spory kdo ke které zemi patří už byly hloupá malichernost. Rekrutováním žoldáků se navíc vyřešily všechny personální nedostatky.
Problémy ovšem nekončí. Ještě stále není vyřešený Potkan a jeho banda lapků a co je možná ještě horší - má přijet vojenská inspekce.
Kostým: žoldák ve zbroji
Zbraň: libovolné


Zaklínači

Dunstan   zamluveno/1  
Dunstan je nejstarším zaklínačem, který ve Flotsamu zůstal a působí tu již mnoho let. V loňských letech ho nejvíce zasáhl odchod, respektive zmizení jeho společníka a mentora Erika. Ten je ale pravděpodobně mrtvý a Dunstanovi po něm zůstal jen jeho meč.
Kostým: lehká kožená nebo vycpávaná zbroj bez helmy, hráč obdrží medailon školy zmije
Zbraň: pouze mečovité, bez štítu

Zaklínači   0/5  
Zaklínači, kteří buď přitáhli z jiných koutů světa (a jsou třeba i z jiných škol) nebo místní ze školy zmije. I když mají třeba jiné názory na řešení problémů a nemají potřebu spolu příliš spolupracovat, do cesty se sobě nepletou, protože ani obludy ani pana správce by jejich rozepře nezajímaly. Nejčastěji získávají zakázky od správce, který vypisuje odměny na hlavy nestvůr, ale po loňském "podvodu" Kocoura z Talgaru, jak to tak pan správce nazývá, pěkně škudlí. I tak je za to na nové lektvary a na veselá děvčata z domu U Dvou krásek.
Kostým: lehká kožená nebo vycpávaná zbroj bez helmy, hráč si přiveze vlastní medailon nebo obdrží medailon školy zmije
Zbraň: pouze mečovité, bez štítu


Volné postavy

0/12

          Flotsam  IV