Flotsam IV
Larp na motivy
zaklínače

13.9 - 15.9 2019
hrad Orlík
u Humpolce




flotsamlarp@gmail.com
facebook

organizační tým:
Jitka Ira Dvořáková
Milan Sam Pěkný

technické zázemí:
G&D – půjčovna a rekvizitárna s.r.o.

Postavy

Akce je plně obsazená.

Alchymista
Bestiář
Bylinkářka
Ghetto
Kněžky Melitelé  
Kovárna
Kupec
Kurtizány
Lékař z Oxenfurtu
Lovčí
Ofierský mág
Potkanova banda
Soukromé očko
Správce
Vojenský inspektor
Vojenská osádka
Zaklínači
Volné postavy


    


















Následují zkrácené charakteristiky jednotlivých postav. Schopnosti postav hráč obdrží až po registraci, stejně jako svoji zpracovanou historii. Ta je zasílána ve dvou vlnách (1. verze ca. měsíc po registraci, finální verze ca. srpen). Případné dotazy směřujte na email flotsamlarp@gmail.com.
Zátržítko ✔ u Vašeho jména znamená, že máte zaplaceno.


Alchymista

alchymista Ignul   1/1   (Nogrim)
Pronajímá si od města svoji sklepenní laboratoř na dobu neurčitou nebo dokud nevyhodí celou čtvrť do povětří. Často je zavřený ve své laboratoři, obklopen lahvičkami a baňkami neidentifikovatelného obsahu, ve svém oboru se vyzná a namíchat nápoj lásky, jed na tchýni nebo posilující látky je jeho denní chleba. Dobře ale ví, že samotná vývěsní tabule není dostatečná reklama, proto mu jeho obchodnický duch velí dělat si přátele a aktivně jim nabízet své služby. Velmi často takhle uspěl u vojáků či mediků.
Kostým: podivínský, ale upravený vzhled, alchymistické propriety
Zbraň: dýka, tesák

alchymista Sylvio   1/1   (Sylvio ✔)
Konkurenční podnik, hned o dveře dál. Takže to v řemeslnické uličce jiskří. Doslova.
Kostým: podivínský, ale upravený vzhled, alchymistické propriety
Zbraň: dýka, tesák


Bestiář

beastmaster   1/1   (Deusn)
bestiář   9/9   (Abbé, Jin, Houba, Aridwyn ✔, Janča, Ryky, Matěj, Kitfell, Aimy)
V průběhu akce budete představovat různé druhy bestií, od obyčejných ghůlů až po wyverny, dle zadání organizátora. Jendá se téměř o čistě bojovou roli a tudíž je potřeba přiměřená fyzická zdatnost. Každá bestie má své schopnosti, taktiku a chování, které koresponduje s herní předlohou.
Kostým: neutrálně zbarvený a velmi praktický; hráč obdrží koženou škrabošku podle představované bestie
Zbraň: libovolná


Bylinkářka

bylinkářka   1/1   (Zuzka)
Okolní lesy poskytují nevyčerpatelou zásobu léčivého i jedovatého býlí. Jen málokdo je umí od sebe rozeznat tak, jako právě místní bylinkářka, která navíc přesně ví, kde co roste. Je libo čemeřici? Nebo jeskynní houby? A co neroste kolem, to se dá vypěstovat. Navíc zvládne vyrobit i nějaké to jednoduché mazání.
Kostým: prostý šat, svazky sušených bylin
Zbraně: dýka


Ghetto

Nelidé z Ghetta   7/7   (Gill, Elthien, Spell, HonzaR, Alaseon, Yoko, Thari)
Po loňských událostech se nelidem ve Flotsamu nežije dobře. Ti, kdo neutekli z města, byli donuceni přesídlit do ghetta pod hradbami a tam živořit a podléhat různým restrikcím, např. zákaz zbraní a zvýšené daně. Nejvíc hořké na tom je to, že za tyhle problémy může jejich vlastní krev. Elfové, kteří se přidali k partizánskému odboji proti lidem a zabili redanského velitele. Sami pak zmizeli kdo ví kam, ale své nevinné bratry tu nechali napospas. Jediný, koho se to nedotklo, jsou trpaslíci z kovárny, což nelidi z ghetta žere. Je z toho cesta ven?
O nelidech viz. Reálie
Kostým: elfský kostým - špičaté uši, přírodní vzezření,... ; trpasličí kostým - velké vousy, runové zdobení,...
Zbraně: libovolné


Kněžky Melitelé

Kněžky   2/2   (Riveän, Calwë)
Když přišli do města kěnží Věčného ohně, již od začátku s nimi měly kněžky spory a svatyně lehce upadla. Okolnosti je ale všechny donutily uzavřít příměří a táhnout za jeden provaz, což je mnohdy výzva. Nicméně svatyni se teď daří a lidé stále chodí pro požehnání i hojivý dotek bohyně Melitelé. Být kněžkou, ať už řadovou nebo vedoucí, je poslání. Snad se jim podaří i zmodernizovat špitál a správce zařídí tu stáž z lékařské fakulty Oxenfurtské univerzity.
O víře v Melitelé viz. Reálie
Kostým: prostá světlá kutna / šaty, viditelně nošený symbol melitelé - triquetra (spona / přívěšek), vhodný je bílý šátek/ kruseler/ coif; doporučujeme vzít si taštičku s obvazy a lékařskými proprietami
Zbraně: dýka


Kovárna

Kovárna  2/2   (Joy, Karhu)
Zlata Zlatorádová je, co se týče řemesla, dcera svého otce. S tím se pojí i její ambicióznost a sebevědomí - přes nějaké známé se dostala k zápiskům o zpracování kovů v Mahakamu, což rozhodně posune její práci. Až si je tedy osvojí. Ač je trpaslice, díky své šikovnosti se jí podařilo vyhnout restrikcím proti nelidem, z čehož se sice elfům z ghetta vaří krev, ale ona si snad s nimi nějak poradí. Vyhrála to na tom, že vojáci prostě při váznoucím zásobování kováře potřebují, i když se jí někteří snažili podstrčit důkazy o spolupráci s odbojem. V kovárně jí pomáhá otec a kdyby už na stará kolena nemohl, bude muset zvážit najmutí pomocníka.
Kostým: oděv trpaslice, kovářská zástěra
Zbraň: obouruční sekera / kladivo, jednoruční sekera / kladivo / meč se štítem i bez, kuše


Kupec

Kupec  1/1   (Jack)
Působí zde Bruno Braun, což je obchodník každým coulem. Živí ho nákup komodit z karavany a jejich následný prodej mezi obyvatele Flotsamu. Má trochu sklon k alkoholu, ale nakonec, přípitek dělá přátele, ne? V průběhu roku se mu podařilo udělat si takové přátele mezi vojáky a vyneslo mu to čestný titul důstojníka zásobovací služby a armáda se stala jeho nejpřednějším zákazníkem. Za utržené peníze skoupil podíl v nevěstinci a rozšířil si tak pole působnosti.
Tuto pozici lze obsadit i vaší vlastní postavou.
Kostým: lepší šaty obchodníka
Zbraně: dýka


Kurtizány

Kurtizány  3/3   (Morče, Nikol, Joséphine)
Děvčata, která si přisvojila opušťěný dům U Dvou krásek, provozují to nejstarší řemeslo a kdejaký muž si u nich rád odpočine, byť mezi vojáky se uchytil výraz "vyvěštit". V loňském roce se jim podařilo budovu odkoupit skrze většinový podíl od města, takže děvčata už sice nemusí platit nájem, ale nový spolumajitel Bruno, který následně odkoupil od města zbytek, jim do toho trochu kecá. Služby se zde nabízí jak místním, tak přespolním, jen někteří podivíni, nelidé nebo mutanti to mají s přirážkou.
Kostým: lascivní oděv vhodný pro kurtizánu a masérku
Zbraně: dýka


Lékař z Oxenfurtu

Lékař  1/1  (Kuře)
Jedná se o mladého učence z lékařské fakulty Oxenfurtské univerzity, pro kterého je léčení těla za pomoci moderní medicíny posláním. Žádné šarlatánství v jeho očích neobstojí. Do Flotsamu přijíždí na pozvání správce, který tímto vyhověl kněžkám Melitelé i kněžím Ohně, kteří žádali o pomoc se založením špitálu. Bude muset zkontrolovat prostory, zaučit sestry a ukázat jim moderní postupy při míchání léků, zatímco se spolu s nimi bude starat o zraněné a nemocné.
Kostým: měšťanské šaty, lékařské propriety, taštička s obvazy
Zbraně: dýka


Lovčí

Lovčí  1/1   (Riastin ✔)
Lovci odjakživa zásobovali město divokou zvěří, ale zejména pak panskou kuchyni. Řemeslo se často předává z otce na syna, kteří také s oblibou své děti krmí pohádkami o divotvorné lesní zvěři. Okolí Flotsamu však nidky nebyl pohádkový les a ani letos se to, zdá se, nezmění. Část lesa je vypálená od jakéhosi ohnivého ducha, který tu loni řádil a ta druhá? V té pořád řádí Potkanova banda. Lapkové tu pytlačí a i pro samotného lovce jsou velkou nepříjemností.
Kostým: šaty lovce/ myslivce, návnady, makety pastí
Zbraně: dýka, tesák, luk, kuše


Ofierský mág

Ofierský mág  1/1   (Danaketh)
Jeho cizokrajné jméno si asi nikdo nezapamatoval. Nakonec, stejně mu tu nikdo neřekne jinak než Ofierec, dle země jeho původu a přestože jsou severní mágové podivíni, tenhle je hravě shrábne do kapsy. Dělal tu jakýsi výzkum teleportace, což vyústilo ve vybudování kamenného oblouku s podivnými symboly a drahokamy. Dosud ho nikdo nebral moc vážně, ale jeho ambice propojit Ofier s pevninou by teď mohly mít reálný dopad na město. Otázka jestli v dobrém nebo špatném.
Kostým: orientální hábit, turban nebo fez
Zbraně: dýka


Potkanova banda

vůdce Potkan   1/1    (obsazení není zveřejňováno)
Potkanovi muži   10/10   (obsazení není zveřejňováno)
V loňském roce se Potkanova banda lapků dostala na zločinecké výsluní kraje. Zatímco ostatní skupiny byly rozprášeny vojskem, Potkanovi i jeho mužům se podařilo uniknout a znásobit svoji aktivitu. A Tím pádem i kořist. Nejhorší na tom je, že nikdo neví, kdo přesně k Potkanovcům patří. Může to být ten žebrák z boční uličky. Může to být koželuh ze sousední vesnice. Může to být i někdo z vojenské osádky, protože v poslední době rekrutovali z místních.
Při registraci, prosím, heslovitě napište čím jste "za bílého dne", např. potulný žoldák, čeledín, bard,...
Kostým: nenápadný kostým lapky, šátek na zakrytí obličeje; libovolný kostým sloužící jako převlek
Zbraň: libovolné


Soukromé očko

Soukromé očko  1/1   (Khorn)
Stát se dobrým detektivem není jednoduché. Musíte mít spojence jak na světle, tak v podsvětí, kontakty, dobrý přehled a silnou vůli nesklouznout na špatnou stranu. Denním chlebem je šmírování smetánky a práskání kdo s kým, kde,... jednou za čas se ale poštěstí příjít na stopu i nebezpečným zločincům, kde jeden musí být opatrný, aby se nespálil. Nakonec, na rozdíl od lovců hlav je zvyklý prvně používat svoji hlavu než zbraň.
Kostým: praktický měšťanský šat, forenzní nástroje, pouta/ provaz
Zbraně: dýka, tesák, meč


Správce

Správce Cornelius von Scala   1/1   (Sam)
Správcova žena Celene z Cintry   1/1   (Ira)
Správce byl zvolen Redanií a Aedirnem, aby jako spravedlivá a nezávislá osoba řídil a dohlížel na chod města, dle uzavřených smluv. Bývalý soudce se sem přistěhoval i se svojí ženou a bez rozmýšlení obsadil opuštěnou baronovu kancelář. Je to již dva roky a ač se nedá říct, že by jej lid miloval, neudělal ani nic, čím by obyvatele vyloženě popudil. Snad až na ty nedávné restrikce vůči nelidem, což ale vadí právě jenom jim. Jeho diplomatické schopnosti jen málokdy zmírňují jeho jinak ráznou politiku.
Jeho žena se v tomto zapadákově, do kterého nešla tak úplně dobrovolně, bytostně nudila a proto, když její muž musel propustit svoji Pravou ruku, mu poměrně ochotně začala pomáhat s úřadem a oplývá stejnými pravomocemi jako on.


Vojenský inspektor

inspektor   1/1   (Kon)
Nedostatek mužů ve vojenské osádce zapříčinil loni mnoho zádrhelů a i když se to oba velitelé snažili ve svých reportech zamaskovat, v Redanie i Aedirnu to neuniklo pozornosti. A ve chvíli, kdy byl velitel Redanských úkladně zabit elfím komandem, návštěva inspekce se stala nevyhnutelnou. Byl vybrán člověk s dobrou zkušeností ve vojenském úřadu a s patřičnou přirozenou autoritou. Kulantně řečeno. Někdo je tam v té plesnivé díře, co si říká město, musí přece postavit do latě...
Kostým: lepší měšťanské šaty/ zbroj, hráč obdrží šerpu
Zbraně: libovolné


Vojenská osádka

Velitel žoldácké jednotky   1/1    (Bachťa)
žoldáci   10/10   (Axel, Mordred ✔, Fünke, Elendil, Khazalid, Lorenzo, Doktor Moritz, Jakub, Jan, Fido)
Flotsam spadá rovným dílem mezi Redanii a Aedirn a i když zlí jazykové tvrdili, že to dlouho nemůže fungovat a obě země se o místo porvou jak hladoví psi o kost, záhadným způsobem to zatím funguje. Možná také protože vojenské osádky na obou stranách utrpěly takové ztráty a musely řešit tolik vážných problémů, že spory kdo ke které zemi patří už byly hloupá malichernost. Rekrutováním žoldáků se navíc vyřešily všechny personální nedostatky.
Problémy ovšem nekončí. Ještě stále není vyřešený Potkan a jeho banda lapků a co je možná ještě horší - má přijet vojenská inspekce.
Kostým: žoldák ve zbroji
Zbraň: libovolné


Zaklínači

Dunstan   1/1   (Peca)
Dunstan je nejstarším zaklínačem, který ve Flotsamu zůstal a působí tu již mnoho let. V loňských letech ho nejvíce zasáhl odchod, respektive zmizení jeho společníka a mentora Erika. Ten je ale pravděpodobně mrtvý a Dunstanovi po něm zůstal jen jeho meč.
Kostým: lehká kožená nebo vycpávaná zbroj bez helmy, hráč obdrží medailon školy zmije
Zbraň: pouze mečovité, bez štítu

Zaklínači   5/5   (Hreeik, Cirion, Urs, Ewok, Foxie)
Zaklínači, kteří buď přitáhli z jiných koutů světa (a jsou třeba i z jiných škol) nebo místní ze školy zmije. I když mají třeba jiné názory na řešení problémů a nemají potřebu spolu příliš spolupracovat, do cesty se sobě nepletou, protože ani obludy ani pana správce by jejich rozepře nezajímaly. Nejčastěji získávají zakázky od správce, který vypisuje odměny na hlavy nestvůr, ale po loňském "podvodu" Kocoura z Talgaru, jak to tak pan správce nazývá, pěkně škudlí. I tak je za to na nové lektvary a na veselá děvčata z domu U Dvou krásek.
Kostým: lehká kožená nebo vycpávaná zbroj bez helmy, hráč si přiveze vlastní medailon nebo obdrží medailon školy zmije
Zbraň: pouze mečovité, bez štítu


Volné postavy


Acton (Acton)
Choromyslný vandrák, u kterého nevíte, jestli se vám chce brečet nebo se mu smát. Asi záleži, jestli jste to zrovna vy, kdo se s ním musí potýkat. Občas žebrá na náměstí, občas se svým osobitým způsobem chce "přátelit", občas je trochu hulvátský, ale jako násilník se zatím neprojevil, tak ho tu lidi berou jako místního šaška.


Akeli Nina Braunová (Inka)
Trochu zakřiknutá dívčina, která přicestovala jednoho dne spoulu s kupcem Brunem. Dlouho se neukázala a jen pomalu se osmělovala vyjít ven, zahalená v pláštíku a kapuci. To dalo hodně prostoru pro fámy a povídačky, jako že je to jeho levoboček nebo možná mladá milenka. A že musí být ošklivá, když se tak schovává a zahaluje. Zdá se, že si své místo ale najde v chrámu.


Bjorn Bjornson (Jointstein)
Člen výpravy ze Skellige a válečník, jak se patří. Flotsam je pro ně jen mezizastávka, prý na doplnění zásob a revizi nákladu. Ale co vezou, to neřekli. Asi aby se o svou kořist nemuseli dělit.


Derrek (Hanz)
Pocestný s Redanským přízvukem. Takový ten typ, co vypadá, že pro ránu nejde daleko, a nějaké vychování? To je jako co? Hlavně když může zalévat svůj žal v hospodě a zabíjet čas v nevěstinci. Čas svého ztraceného života...


Erhart (Eghart)
Žoldnéř z Nilfgaardu. Zdá se, že se s některými ostatními žoldáky tady poznává, ale do skupiny, která se nechala najmout jako stráž nepatří. Alespoň mu to dává volné ruce při hledání práce.


Izikel (Darwin)
Mladík, který vypadal, že prošel dvoje boty, než se dostal na tohle bohyněpusté místo. Nese si s sebou raneček a vypadá, že někoho hledá. Jestli potíže, tak je tu najde snadno...


Jeremiáš Gaspar (Mordraug)
Inkvizitot Věčného ohně -- čeká se na doplnění od hráče --


Jord Kuragson (Kuragar)
Člen výpravy ze Skellige a válečník, jak se patří. Flotsam je pro ně jen mezizastávka, prý na doplnění zásob a revizi nákladu. Ale co vezou, to neřekli. Asi aby se o svou kořist nemuseli dělit.


Jules (Dorregaray)
Žoldák a dobrodruh. Se svým bratrem Vincentem obchází různé kraje a hledají přiležitosti, jak si naplnit měšec. Prý se doslechli o ztraceném pokladu z bažin a tak chtějí zkusit své štěstí.


Kayla (Kayla)
Mladá slečna, která se až příliš brzo naučila starat sama o sebe. Klidně bychom si jí mohli splést s klukem. Živí se především lovem, tomu rozumí, ale naopak jí někdy unikají běžné aspekty života ve městě.


Kazimír (Ireas)
Potulný doktor, který se pro tentokrát rozhodl hledat štěstí ve Flotsamu. Snad se doslechl o snaze založit tu lazaret, ale pozvánka už byla zaslána jinému lékaři. A teď jsou dva kohouti na jednom smetišti. Najdou společnou řeč nebo si budou fušovat do řemesla?


Madeline z Beauclaire (Loreth)
Již minulý podzim krátce pobývala v tomto městě a nyní se vrací, snad aby dodělala nedokončenou práci, snad aby potkala staré známé. V očích obyčejných lidí ale jako čarodějka přináší jen potíže.


Němá dívka (Jenny)
Kdo se často pohyboval v hloubkách místního lesa, bude mu povědomá. Lesní dítě, Jezinka, Rusalka,... dostala se do vesnických povídaček pod mnoha jmény. Ale za ta léta vyspěla a ač jí nikdo nenaučil ani vychování ba ani mluvit, zachtělo se jí lidské společnosti.


Ofierský kupec (Draken)
-- čeká se na doplnění od hráče--


Parwana Nawari (Parwana ✔)
Asistentka pana Tormada. A nenechme se mýlit, není jen obyčejnou služebnou, ale zcela odhodlaně se s ním pouští do terénu a neváhá čelit nástrahám divočiny. Sdílí s ním zálibu v četbě odborných knih a pravděpodobně i ambice na poli vědy.


Tormad ibn Tormad se-Shamal (Torque)
Ofierský mág vyslaný především na podporu svému kolegovi. Ale zdá se, že nad jeho misí zvítězí jeho záliba v pro něj exotické fauně a práce v terénu. Není nad vlastní praktickou zkušenost a možnost sbírat materiály pro svou knihu.


Trpaslík Pivpij (Tierce)
Žoldák, který sem přišel hledat práci a už tu zůstal. Práce je tu totiž víc než dost, když má jeden reputaci schopného... trpaslíka. Taky mu v poslední době nahrálo do karet, že se s ostatními nelidmi zas tak nebratříčkuje. Nakonec, každý svého štěstí strůjce, v tom jsou si všichni rovni.


Rhenidänn Luned Havogsjødottir (Sirene ✔)
Čarodějka ze Skellige a její jméno je mezi vyššími kruhy známé. Radí dokonce samotnému jarlovi a zvládat ohnivou povahu ostrovanů, to chce schopnosti. Zřejmě je tu za nějakým vládním záměrem, co jiného by ji mohlo přitáhnout do téhle díry?


Ringel (Kristýna)
Bylinkářka původem z Nilfgaardu. Její cesta sem má praktický důvod - na jihu nerostou všechny byliny a jejich dovoz by jí mohl vynést slušné peníze. Tedy to je to, co všem tvrdí. Ale bylinkářky, to je tak napůl cesty k čarodějnici, takže raději na ní pozor.


Rollo (Rollo)
Dobrodruh z Vengerbergu, který je připravený za správně velký měšec udělat i tvrdou a nepříjemnou práci. Sílu jeho rukou, mozolnatých a velkých jak lopaty, by si asi nikdo nepřál vyzkoušet na vlastní kůži, ale poslíčka udělá stejně tak ochotně.


Vincent (Kukulín)
Žoldák a dobrodruh. Se svým bratrem Julesem obchází různé kraje a hledají přiležitosti, jak si naplnit měšec. Prý se doslechli o ztraceném pokladu z bažin a tak chtějí zkusit své štěstí.


Vip, popálený poutník (D-Tox ✔)
Svůj zjizvený obličej skrývá pod kápí a ještě že tak. Děti před ním utíkají a ženský se potichu modlí. Nikdo se na takovou hnusotu nechce dívat, tak ať si táhne, almužnu mu tu nikdo nedá. Kdo ví, jestli nepřitáhl nějakou prašivinu.


Ylga Vidlívous (Kazzoe)
Člen výpravy ze Skellige a štítonoška, jak se patří. Flotsam je pro ně jen mezizastávka, prý na doplnění zásob a revizi nákladu. Ale co vezou, to neřekli. Asi aby se o svou kořist nemuseli dělit.


Yorg Wotanson (Wolfman)
Trpaslík, původem z Mahakamu, se chtěl živit jako slušný nečlověk. Okolnosti mu ale nepřály, a tak jeho obchodní ambice zkrachovaly. Po té, co správce nechal odsunout nelidi, se už neujmul ani jako písař. Teď je věčně nasraný a asi i právem. Záleží ale, co s tím udělá.


Žebrák (Lored)
Po válce se takoví jako on vždycky vyrojí v hojném počtu. Sedí po ulicích a natahují ruce, místo aby si je ušpinili opravdovou prací. Sirotci, zlomení muži, mrzáci,... každý má svou výmluvu proč skončil tak, jak skončil. Jen málokdo z nich se však chce doopravdy postavit na své vlastní nohy. Co on?

          Flotsam  IV